Badevekta -_-

Jepp..da har jeg fått tak i nye batteri og tørket støv (masse støv!) av vekta!

Stod bortimot i nettoen og fikk en nedslående tilbakemelding: 103,5 kg (Skal da sies at jeg hadde ikke trodd at det skulle være så "lavt", så er litt fornøyd da :P )

Så utifra hva WHO setter som kriterie under BMI standarden, så ligger jeg på 31,9, som med andre ord betyr fedme (in my face!)

Dette er virkelig noe jeg ikke er stolt av! Skjønner ikke hvordan det kan ha gått så langt, og hvorfor jeg ikke har tatt bedre vare på min egen helse!! (Jo, det gjør jeg! SJOKOLADE)

En oppmuntring er jo at John Stone (innlegg under) startet på nesten samme vekt. Så alt er mulig!

Så nå er det SKJERPINGS!

 

Med dette i boks, så er faktisk mål 1 gjennomført: Badevekt

Så da lurer jeg meg på om jeg skal sette kosthold som mål 2, og få en bedre kontroll på dette før jeg kjører igang hardtrening.

Har dere noe tips om hva jeg skal/bør gjøre rundt dette temaet for å komme i mål på en måte som ikke tar fra meg for mye motivasjon?

- Robert

 

8 kommentarer

Purren

04.jan.2011 kl.16:59

Om du vil få kontroll over kostholdet før du begynner å trene, anbefaler jeg å sjekke din BMR(google it), og kutte 500 kalorier fra resultatet du får. Det er som regel mer enn nok. Så er det bare å raide butikkhylla for grønnfor:) Lær nye oppskrifter, krydder og tilbered maten på nye måter, prøv nye grønnsaker og frukter:)

Jeg har "oppskrift onsdag" hver... vel, onsdag! Kom innom for inspirasjon:)

MissDreamy

04.jan.2011 kl.17:30

Jeg syns det høres fornufutig ut å starte med kostholdet også heller begynne med treninga når du har kostholdet under kontroll. Det er aldri lurt å starte for hardt. Men gåturer er alltid fint :)

calere

04.jan.2011 kl.21:16

Purren: Takk for tipset! :) Skal ta å lage meg en basic ukesplan, så jeg har noe å gå etter. Men kommer ikke til å ta helt av, og sitte å regne på alt av kalorier jeg putter i munnen :P Men litt kontroll skal jeg prøve å ha :)
MissDreamy: Takk for tilbakemelding :) Litt aktiviter holder jeg på med..blant annet har jeg begynt litt med push-/sit-ups og ellers bevege meg mer. Etter hvert som snøen forsvinner så skal jeg begynne å gå/jogge litt også :)

healthy diane

04.jan.2011 kl.22:26

Lurt å sette igang med kostholdet først, og deretter trening etterhvert. Det er jo som de sier; kostholdet tar kiloene, mens treningen tar grammene. Det er flere "fitnessguruer" som anbefaler mye mindre trening på diett, så det ligger jo noe i det! Det er lettere å kutte fem hundre kalorier i kosthold, enn det er å trene bort fem hundre kalorier:) Anbefaler deg å følge med på målebåndet framfor eller i tillegg til vekten. Vekten varierer mye med mat og vann i kroppen, mens målebåndet gir et mer riktig bilde om du faktisk minsker eller ikke!

Silje

04.jan.2011 kl.22:32

Jeg ville prøvd å sitte meg litt inn kcal mengdene... Du kommer nok til å bli litt overrasket tipper jeg over hvor mye det er i diverse matvarer....

calere

04.jan.2011 kl.23:16

healthy diane: det med målebånd er kanskje ikke så dumt nei. Skal ta å se om vi har noe slikt liggende også får vi se om jeg i det hele tatt tør å ta de målene..
Silje: Jo, er vel kanskje det. Men tror jeg kommer til å få et sjokk hvis jeg begynner å regne sammen hvordan dagene mine har vært før denne perioden her begynte ;-)

slankerinna

05.jan.2011 kl.01:48

Jeg synes det er lurt å starte med begge deler samtidig.Ikke for hardt vell og merke,da går man fort lei.Når en trener blir humøret bedre og det kan faktisk hjelpe på søt behovet.Og siden du skriver at sjokolade er skyld i mye så kan det hende du trenger et tilskudd av krom tabletter,selges på apoteket og hjelper mot søtsug.turer er også fint.hverdags aktivitet har mye å si.ta trapper i stedet for heis,parkere lengst bort fra butikken osv,små ting utgjør i lengden også forandringer;)

calere

05.jan.2011 kl.19:25

slankerinna:
Har prøvd krom før, men det hjalp ikke noe særlig. Og i tillegg er jeg ikke noe fan av å putte i meg alt mulig av piller og kosttilskudd...men støtter meg til tyggis nå. Det tar vek mesteparten av søtsuget, ellers så tar jeg meg en banan eller noe i den dur..skal begynne å trene mer og mer etter hvert, men må nesten få på plass en fin rutine på kostholdet. Og det føler jeg allerede at jeg begynner å få :)

Skriv en ny kommentar

calere

calere

26, Agdenes

Hei! Jeg heter Robert og er fra vestlandet en plass. I denne bloggen kan du følge min kamp mot kiloene. Denne gangen skal det gå! :)

Kategorier

Arkiv

hits